Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Restoran Cina

Ben Ran

Restoran Cina Ben Ran adalah Restoran Cina yang harmoni secara artistik, yang terletak di Hotel Mewah, Vangohh Eminent, Malaysia. Pereka menggunakan teknik gaya Oriental yang introvert dan ringkas untuk mewujudkan rasa, budaya, dan jiwa sebenar restoran. Ini adalah simbol kejernihan mental, meninggalkan kesejahteraan, dan mencapai kembali semula jadi dan semula jadi ke fikiran semula jadi. Bahagian dalamannya semula jadi dan tidak canggih. Dengan menggunakan konsep kuno juga sinkronis dengan nama restoran Ben Ran, yang bermaksud asli dan semula jadi. Restorannya seluas 4088 kaki persegi.

Pengaktifan Energik Footbridges

Solar Skywalks

Pengaktifan Energik Footbridges Metropolis dunia - seperti Beijing - mempunyai sebilangan besar trotoar yang melintasi arteri lalu lintas yang sibuk. Mereka sering tidak menarik, menurunkan keseluruhan kesan bandar. Idea pereka untuk melapisi kawasan kaki dengan estetika, menghasilkan modul PV yang menjana kuasa dan mengubahnya menjadi tempat bandar yang menarik bukan sahaja berkesinambungan tetapi juga mewujudkan kepelbagaian ukiran yang menjadi perhatian dalam pemandangan bandar. Stesen pengecasan E-car atau E-basikal di bawah kawasan kaki menggunakan tenaga suria secara langsung di lokasi.

Salun Rambut

Vibrant

Salun Rambut Menangkap inti dari gambar botani, taman langit diciptakan di sepanjang lorong, segera menyambut para tamu untuk berjemur di bawah, menjauh dari orang ramai, menyambut mereka dari pintu masuk. Melihat lebih jauh ke ruang, susun atur yang menyempit memanjang ke atas dengan sentuhan keemasan yang terperinci. Metafora botani masih diekspresikan dengan penuh semangat di seluruh ruangan, menggantikan bunyi bising yang keluar dari jalan-jalan, dan di sini menjadi taman rahsia.

Kediaman Peribadi

City Point

Kediaman Peribadi Pereka mencari inspirasi dari pemandangan bandar. Pemandangan ruang bandar yang sibuk dengan demikian 'diperluas' ke ruang tamu, yang dicirikan oleh projek dengan tema Metropolitan. Warna gelap diserlahkan oleh cahaya untuk mewujudkan kesan visual dan suasana yang indah. Dengan mengadopsi mozek, lukisan dan cetakan digital dengan bangunan tinggi, kesan kota moden dibawa ke pedalaman. Pereka berusaha sedaya upaya dalam perancangan ruang, terutama yang berfokus pada fungsi. Hasilnya adalah rumah yang bergaya dan mewah yang cukup luas untuk melayani 7 orang.

Atrium

Sberbank Headquarters

Atrium Pejabat seni bina Switzerland Evolution Design bekerjasama dengan arkitek T + T studio seni bina Rusia telah merancang atrium pelbagai fungsi yang luas di ibu pejabat korporat baru Sberbank di Moscow. Atrium yang dipenuhi siang hari menempatkan pelbagai ruang kerja dan bar kopi, dengan ruang pertemuan berbentuk berlian yang digantung menjadi titik tumpuan halaman dalaman. Pantulan cermin, fasad dalaman yang berkaca-kaca dan penggunaan tumbuhan menambah rasa kelapangan dan kesinambungan.

Reka Bentuk Pejabat

Puls

Reka Bentuk Pejabat Syarikat kejuruteraan Jerman Puls berpindah ke premis baru dan menggunakan kesempatan ini untuk memvisualisasikan dan merangsang budaya kolaborasi baru dalam syarikat itu. Reka bentuk pejabat baru mendorong perubahan budaya, dengan pasukan melaporkan peningkatan komunikasi dalaman yang signifikan, terutama antara penyelidikan dan pengembangan dan jabatan lain. Syarikat itu juga telah menyaksikan peningkatan dalam pertemuan tidak rasmi secara spontan, yang dikenal sebagai salah satu petunjuk utama kejayaan dalam inovasi penyelidikan dan pembangunan.