Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Reka Bentuk Dalaman Hotel

New Beacon

Reka Bentuk Dalaman Hotel Ruang adalah bekas. Pereka memasukkan unsur emosi dan ruang ke dalamnya. Menggabungkan dengan ciri-ciri ruang Noumenon, Pereka melengkapkan pemotongan dari emosi ke urutan melalui penyusunan laluan ruang, dan kemudian membentuk kisah lengkap. Emosi manusia secara semula jadi dipupuk dan disulami melalui pengalaman. Ia menggunakan teknik moden untuk menggambarkan budaya kota kuno, dan menunjukkan kebijaksanaan estetika selama ribuan tahun. Reka bentuk, sebagai penonton, secara perlahan menceritakan bagaimana sebuah kota menyuburkan kehidupan manusia kontemporari dengan konteksnya.

Klinik

Chibanewtown Ladies

Klinik Elemen penting dalam reka bentuk ini ialah orang yang datang ke hospital akan merasa santai. Sebagai ciri ruang, Selain bilik rawatan, terdapat juga kaunter seperti dapur pulau sehingga mereka dapat membuat susu untuk bayi di ruang tunggu. Kawasan kanak-kanak, yang berada di tengah-tengah ruang, adalah simbol ruang dan mereka dapat memerhatikan anak-anak dari mana saja. Sofa yang diletakkan di dinding mempunyai ketinggian yang memudahkan wanita hamil untuk duduk, sudut belakang disesuaikan, dan kekerasan kusyen disesuaikan agar tidak terlalu lembut.

Restoran

Jiao Tang

Restoran Projek ini adalah restoran hotpot, yang terletak di Chengdu, China. Inspirasi reka bentuk berasal dari wujud bersama antara manusia dan alam di Neptunus. Restoran ini diatur dengan tujuh tema reka bentuk untuk menggambarkan kisah mengenai Neptune. Konsep filem dan televisyen, seni, sains dan teknologi, reka bentuk perabot asli hiasan, lampu, pinggan mangkuk, dan lain-lain, memberikan pengalaman mendalam kepada pengunjung. Kolokasi bahan dan kontras warna mewujudkan suasana ruang. Seni pemasangan mekanikal diterapkan untuk meningkatkan interaksi ruang dan pengalaman pengguna.

Ruang Istirehat

BeantoBar

Ruang Istirehat Elemen penting dalam reka bentuk ini adalah untuk menarik minat bahan yang digunakan. Bahan utama yang digunakan adalah cedar merah barat, yang juga digunakan di kedai pertama mereka di Jepun. Sebagai cara menunjukkan bahan, Riki Watanabe menyusun corak mosaik dengan menyusun kepingan satu demi satu seperti parket, memanfaatkan intipati bahan dengan warna yang tidak rata. Walaupun menggunakan bahan yang sama, dengan memotongnya, Riki Watanabe berjaya mengubah variasi ekspresi bergantung pada sudut pandangan.

Restoran

Nanjing Fishing Port

Restoran Projek ini adalah restoran yang ditukar dengan tiga tingkat di Nanjing, seluas kira-kira 2.000 meter persegi. Selain katering dan perjumpaan, budaya teh dan budaya wain juga disediakan. Dekorasi mengikat rasa Cina baru yang terang dari siling hingga susun atur batu di lantai. Siling dihiasi dengan kurungan dan bumbung kuno Cina. Ia membentuk elemen utama reka bentuk di siling. Bahan seperti venir kayu, keluli tahan karat keemasan, dan lukisan yang menandakan nuansa Cina baru dicampur bersama untuk mewujudkan ruang rasa orang Cina yang baru.

Makan Dan Bekerja

Eatime Space

Makan Dan Bekerja Semua manusia berhak dihubungkan dengan masa dan ingatan. Perkataan Makan seperti bunyi waktu dalam bahasa Cina. Ruang makan menawarkan tempat untuk mendorong orang makan, bekerja, dan ingat dengan tenang. Konsep masa berinteraksi dengan bengkel secara dekat, yang telah menyaksikan perubahan seiring berjalannya waktu. Berdasarkan gaya bengkel, reka bentuk merangkumi struktur industri dan persekitaran sebagai elemen asas untuk membina ruang. Waktu makan memberi penghormatan kepada bentuk reka bentuk yang paling murni dengan menggabungkan unsur-unsur yang sesuai untuk hiasan mentah dan siap.