Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Pusat Kecantikan Perubatan

LaPuro

Pusat Kecantikan Perubatan Reka bentuk lebih daripada estetika yang baik. Ini adalah cara ruang digunakan. Pusat perubatan bersepadu bentuk dan berfungsi sebagai satu. Memahami permintaan pengguna dan memberi mereka pengalaman semua sentuhan halus di persekitaran sekitarnya yang merasa lega dan benar-benar peduli. Reka bentuk dan sistem teknologi baru memberikan penyelesaian kepada pengguna dan mudah dikendalikan. Dengan mempertimbangkan kesihatan, kesejahteraan dan perubatan, pusat ini mengadopsi bahan lestari yang ramah lingkungan dan memantau proses pembinaan. Semua elemen disatukan ke dalam reka bentuk yang sangat sesuai untuk pengguna.

Reka Bentuk Seni Bina Rumah

Bienville

Reka Bentuk Seni Bina Rumah Logistik keluarga pekerja ini memerlukan mereka berada di dalam rumah untuk jangka masa yang panjang, yang selain pekerjaan dan sekolah menjadi mengganggu kesejahteraan mereka. Mereka mulai merenungkan, seperti banyak keluarga, apakah pindah ke pinggir bandar, pertukaran jarak dekat dengan kemudahan bandar untuk halaman belakang yang lebih besar untuk meningkatkan akses luar diperlukan. Daripada bergerak jauh, mereka memutuskan untuk membina rumah baru yang akan mempertimbangkan semula batasan kehidupan rumah tertutup di kawasan bandar kecil. Prinsip pengorganisasian projek ini adalah untuk membuat akses luar ruangan sebanyak mungkin dari kawasan komunal.

Kapel Perkahwinan

Cloud of Luster

Kapel Perkahwinan The Cloud of lustre adalah kapel perkahwinan yang terletak di dalam dewan upacara perkahwinan di bandar Himeji, Jepun. Reka bentuknya cuba menerjemahkan semangat upacara perkahwinan moden ke ruang fizikal. Kapel semuanya berwarna putih, bentuk awan menyelimuti hampir seluruhnya dengan kaca melengkung yang membukanya ke taman dan lembangan air di sekitarnya. Lajur diapit dengan modal hiperbolik seperti kepala yang menghubungkannya dengan lancar ke siling minimalis. Kapel socle di sisi lembangan adalah lekukan hiperbolik yang memungkinkan keseluruhan struktur muncul seolah-olah terapung di atas air dan menonjolkan ringannya.

Dispensasi Farmasi

The Cutting Edge

Dispensasi Farmasi The Cut Edge adalah sebuah farmasi pengeluaran yang berkaitan dengan Daiichi General Hospital di Himeji City, Jepun. Di farmasi jenis ini, pelanggan tidak mempunyai akses langsung ke produk seperti jenis runcit; sebaliknya ubatnya akan disediakan di halaman belakang oleh ahli farmasi setelah memberikan preskripsi perubatan. Bangunan baru ini dirancang untuk mempromosikan imej hospital dengan memperkenalkan gambar tajam berteknologi tinggi sesuai dengan teknologi perubatan canggih. Ia menghasilkan ruang minimalis putih tetapi berfungsi sepenuhnya.

Kedai Utama

WADA Sports

Kedai Utama Untuk menyambut ulang tahun ke-30, WADA Sports berpindah ke ibu pejabat dan kedai utama yang baru dibina. Bahagian dalam kedai mempunyai struktur logam elips raksasa yang menyokong bangunan. Di bawah struktur elips, produk raket diselaraskan dalam lekapan yang direka khas. Raket disusun secara bersiri dan mudah digenggam satu persatu. Di atas, bentuk elips digunakan sebagai paparan pelbagai raket vintaj dan moden yang berharga yang dikumpulkan dari seluruh negara dan mengubah bahagian dalam kedai menjadi muzium raket.

Pejabat

The Duplicated Edge

Pejabat The Duplicated Edge adalah reka bentuk untuk Toshin Satellite Preparatory School di Kawanishi, Jepun. Sekolah mahukan ruang penerimaan, perundingan dan persidangan baru di bilik 110sqm yang sempit dengan siling rendah. Reka bentuk ini mencadangkan ruang terbuka yang ditandai dengan penerimaan segitiga tajam dan kaunter maklumat yang membahagi ruang menjadi entiti berfungsi. Kaunter ditutup dengan kepingan logam putih secara beransur-ansur. Kombinasi ini diduplikasi oleh cermin di dinding halaman belakang dan panel aluminium reflektif di siling yang memperluas ruang ke dimensi yang lebih luas.