Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Ruang Istirehat

BeantoBar

Ruang Istirehat Elemen penting dalam reka bentuk ini adalah untuk menarik minat bahan yang digunakan. Bahan utama yang digunakan adalah cedar merah barat, yang juga digunakan di kedai pertama mereka di Jepun. Sebagai cara menunjukkan bahan, Riki Watanabe menyusun corak mosaik dengan menyusun kepingan satu demi satu seperti parket, memanfaatkan intipati bahan dengan warna yang tidak rata. Walaupun menggunakan bahan yang sama, dengan memotongnya, Riki Watanabe berjaya mengubah variasi ekspresi bergantung pada sudut pandangan.

Restoran

Nanjing Fishing Port

Restoran Projek ini adalah restoran yang ditukar dengan tiga tingkat di Nanjing, seluas kira-kira 2.000 meter persegi. Selain katering dan perjumpaan, budaya teh dan budaya wain juga disediakan. Dekorasi mengikat rasa Cina baru yang terang dari siling hingga susun atur batu di lantai. Siling dihiasi dengan kurungan dan bumbung kuno Cina. Ia membentuk elemen utama reka bentuk di siling. Bahan seperti venir kayu, keluli tahan karat keemasan, dan lukisan yang menandakan nuansa Cina baru dicampur bersama untuk mewujudkan ruang rasa orang Cina yang baru.

Makan Dan Bekerja

Eatime Space

Makan Dan Bekerja Semua manusia berhak dihubungkan dengan masa dan ingatan. Perkataan Makan seperti bunyi waktu dalam bahasa Cina. Ruang makan menawarkan tempat untuk mendorong orang makan, bekerja, dan ingat dengan tenang. Konsep masa berinteraksi dengan bengkel secara dekat, yang telah menyaksikan perubahan seiring berjalannya waktu. Berdasarkan gaya bengkel, reka bentuk merangkumi struktur industri dan persekitaran sebagai elemen asas untuk membina ruang. Waktu makan memberi penghormatan kepada bentuk reka bentuk yang paling murni dengan menggabungkan unsur-unsur yang sesuai untuk hiasan mentah dan siap.

Kedai Cermin Mata

FVB

Kedai Cermin Mata Kedai cermin mata cuba mencipta ruang yang unik. dengan menggunakan mesh yang diperluas dengan ukuran lubang yang berlainan melalui pengumpulan semula dan pelapisan dan menerapkannya dari dinding seni bina ke siling dalaman, ciri lensa cekung ditunjukkan- kesan pelepasan dan kekaburan yang berbeza. Dengan penggunaan lensa cekung dengan variasi sudut, kesan gambar yang dipintal dan dimiringkan ditunjukkan pada reka bentuk siling dan kabinet paparan. Sifat lensa cembung, yang mengubah ukuran objek sesuka hati, dinyatakan di dinding pameran.

Vila

Shang Hai

Vila Vila ini diilhamkan oleh filem The Great Gatsby, kerana pemilik lelaki itu juga berada dalam industri kewangan, dan nyonya rumahnya menyukai gaya Shanghai Art Deco lama tahun 1930-an. Setelah Pereka mengkaji fasad bangunan, Mereka menyedari bahawa ia juga mempunyai gaya Art Deco. Mereka telah mencipta ruang unik yang sesuai dengan gaya Art Deco 1930-an kegemaran pemiliknya dan sesuai dengan gaya hidup kontemporari. Untuk mengekalkan konsistensi ruang, Mereka memilih beberapa perabot, lampu dan aksesori Perancis yang dirancang pada tahun 1930-an.

Vila

One Jiyang Lake

Vila Ini adalah vila peribadi yang terletak di China Selatan, di mana para pereka menggunakan teori Zen Buddhisme dalam praktiknya untuk melaksanakan reka bentuknya. Dengan meninggalkan penggunaan bahan semula jadi yang tidak perlu, dan kaedah reka bentuk yang ringkas, para pereka membuat ruang tamu oriental kontemporari yang sederhana, tenang dan selesa. Ruang tamu oriental kontemporari yang selesa menggunakan bahasa reka bentuk sederhana yang sama dengan perabot moden Itali berkualiti tinggi untuk ruang dalaman.