Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Klinik Urologi

The Panelarium

Klinik Urologi Panelarium adalah ruang klinik baru untuk Dr. Matsubara salah satu daripada beberapa pakar bedah yang diperakui untuk mengendalikan sistem pembedahan robotik da Vinci. Reka bentuknya diilhamkan dari dunia digital. Komponen sistem binari 0 dan 1 diinterpolasi di ruang putih dan dijelmakan oleh panel yang keluar dari dinding dan siling. Lantai mengikuti juga dari aspek reka bentuk yang sama. Panel walaupun penampilan rawak mereka berfungsi, mereka menjadi papan tanda, bangku, kaunter, rak buku dan juga pemegang pintu, dan yang paling penting adalah penglihatan yang melindungi privasi minimum bagi pesakit.

Restoran Dan Kedai Udon

Inami Koro

Restoran Dan Kedai Udon Bagaimana seni bina dapat mewakili konsep masakan? The Edge of the Wood adalah usaha untuk menjawab persoalan ini. Inami Koro mencipta semula hidangan Udon Jepun tradisional sambil mengekalkan teknik penyediaan yang biasa. Bangunan baru ini mencerminkan pendekatan mereka dengan meninjau semula pembinaan kayu tradisional Jepun. Semua garis kontur yang menyatakan bentuk bangunan dipermudahkan. Ini termasuk bingkai kaca yang tersembunyi di dalam tiang kayu nipis, kecenderungan bumbung dan siling diputar, dan tepi dinding menegak semuanya dinyatakan dengan satu garis.

Farmasi

The Cutting Edge

Farmasi The Cut Edge adalah sebuah farmasi pengeluaran yang berkaitan dengan Daiichi General Hospital di Himeji City, Jepun. Di farmasi jenis ini, pelanggan tidak mempunyai akses langsung ke produk seperti jenis runcit; sebaliknya ubatnya akan disediakan di halaman belakang oleh ahli farmasi setelah memberikan preskripsi perubatan. Bangunan baru ini dirancang untuk mempromosikan imej hospital dengan memperkenalkan gambar tajam berteknologi tinggi sesuai dengan teknologi perubatan canggih. Ia menghasilkan ruang minimalis putih tetapi berfungsi sepenuhnya.

Restoran Cina

Pekin Kaku

Restoran Cina Pengubahsuaian baru restoran Pekin-kaku menawarkan penafsiran semula gaya tentang apa yang boleh menjadi restoran gaya Beijing, menolak reka bentuk hiasan tradisional yang berlimpah untuk seni bina yang lebih sederhana. Siling dilengkapi dengan Red-Aurora yang dibuat menggunakan Tirai tali sepanjang 80 meter, sementara dindingnya diperlakukan dengan batu bata tradisional Shanghai yang gelap. Unsur budaya dari warisan Cina milenari termasuk pejuang Terakota, kelinci Merah, dan seramik Cina disorot dalam paparan minimalis yang memberikan pendekatan kontras terhadap elemen hiasan.

Restoran Jepun

Moritomi

Restoran Jepun Penempatan semula Moritomi, sebuah restoran yang menawarkan masakan Jepun, di sebelah Istana Himeji warisan dunia meneroka hubungan antara materialiti, bentuk dan tafsiran arkitek tradisional. Ruang baru ini cuba menghasilkan semula corak kubu batu istana dalam pelbagai bahan termasuk batu kasar dan digilap, keluli bersalut oksida hitam, dan tikar tatami. Lantai yang dibuat dari kerikil bersalut resin kecil mewakili parit istana. Dua warna, putih dan hitam, mengalir seperti air dari luar, dan melintasi pintu masuk kisi kayu yang dihiasi, ke ruang penerimaan.

Kediaman Keluarga

Sleeve House

Kediaman Keluarga Rumah yang benar-benar unik ini direka oleh arkitek dan cendekiawan terkenal Adam Dayem dan baru-baru ini memenangi tempat kedua dalam pertandingan American-Architects US Building of the Year. Rumah mandi 3-BR / 2.5 terletak di padang rumput terbuka dan bergulir, dalam suasana yang memberikan privasi, serta pemandangan lembah dan gunung yang dramatik. Seperti yang misterius dan praktis, strukturnya disusun secara gambarajah sebagai dua jilid seperti lengan berpotongan. Fasad kayu hangus bersumber lestari memberikan rumah tekstur kasar dan lapuk, penafsiran semula kontemporari dari lumbung lama di Lembah Hudson.