Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Farmasi

The Cutting Edge

Farmasi The Cut Edge adalah sebuah farmasi pengeluaran yang berkaitan dengan Daiichi General Hospital di Himeji City, Jepun. Di farmasi jenis ini, pelanggan tidak mempunyai akses langsung ke produk seperti jenis runcit; sebaliknya ubatnya akan disediakan di halaman belakang oleh ahli farmasi setelah memberikan preskripsi perubatan. Bangunan baru ini dirancang untuk mempromosikan imej hospital dengan memperkenalkan gambar tajam berteknologi tinggi sesuai dengan teknologi perubatan canggih. Ia menghasilkan ruang minimalis putih tetapi berfungsi sepenuhnya.

Restoran Cina

Pekin Kaku

Restoran Cina Pengubahsuaian baru restoran Pekin-kaku menawarkan penafsiran semula gaya tentang apa yang boleh menjadi restoran gaya Beijing, menolak reka bentuk hiasan tradisional yang berlimpah untuk seni bina yang lebih sederhana. Siling dilengkapi dengan Red-Aurora yang dibuat menggunakan Tirai tali sepanjang 80 meter, sementara dindingnya diperlakukan dengan batu bata tradisional Shanghai yang gelap. Unsur budaya dari warisan Cina milenari termasuk pejuang Terakota, kelinci Merah, dan seramik Cina disorot dalam paparan minimalis yang memberikan pendekatan kontras terhadap elemen hiasan.

Restoran Jepun

Moritomi

Restoran Jepun Penempatan semula Moritomi, sebuah restoran yang menawarkan masakan Jepun, di sebelah Istana Himeji warisan dunia meneroka hubungan antara materialiti, bentuk dan tafsiran arkitek tradisional. Ruang baru ini cuba menghasilkan semula corak kubu batu istana dalam pelbagai bahan termasuk batu kasar dan digilap, keluli bersalut oksida hitam, dan tikar tatami. Lantai yang dibuat dari kerikil bersalut resin kecil mewakili parit istana. Dua warna, putih dan hitam, mengalir seperti air dari luar, dan melintasi pintu masuk kisi kayu yang dihiasi, ke ruang penerimaan.

Patung Awam

Bubble Forest

Patung Awam Bubble Forest adalah patung awam yang terbuat dari keluli tahan karat tahan asid. Lampu ini diterangi dengan lampu LED RGB yang dapat diprogramkan yang membolehkan patung tersebut mengalami metamorfosis yang luar biasa ketika matahari terbenam. Ia dibuat sebagai refleksi kemampuan tanaman menghasilkan oksigen. Hutan judul terdiri daripada 18 batang / batang keluli yang diakhiri dengan mahkota dalam bentuk konstruksi sfera yang mewakili gelembung udara tunggal. Bubble Forest merujuk pada flora daratan dan juga yang diketahui dari dasar tasik, laut dan lautan

Kediaman Keluarga

Sleeve House

Kediaman Keluarga Rumah yang benar-benar unik ini direka oleh arkitek dan cendekiawan terkenal Adam Dayem dan baru-baru ini memenangi tempat kedua dalam pertandingan American-Architects US Building of the Year. Rumah mandi 3-BR / 2.5 terletak di padang rumput terbuka dan bergulir, dalam suasana yang memberikan privasi, serta pemandangan lembah dan gunung yang dramatik. Seperti yang misterius dan praktis, strukturnya disusun secara gambarajah sebagai dua jilid seperti lengan berpotongan. Fasad kayu hangus bersumber lestari memberikan rumah tekstur kasar dan lapuk, penafsiran semula kontemporari dari lumbung lama di Lembah Hudson.

Beg Pakaian Kesinambungan

Rhita

Beg Pakaian Kesinambungan Pemasangan dan pembongkaran dirancang untuk tujuan kesinambungan. Dengan sistem struktur engsel Inovatif yang dirancang, 70 peratus bahagiannya dikurangkan, tidak ada gam atau keling untuk pemasangan, tidak menjahit lapisan dalam, yang menjadikannya lebih mudah untuk diperbaiki, dan menurunkan 33 persen jumlah barang, akhirnya, memperluas koper kitaran hidup. Semua bahagian boleh dibeli secara individu, untuk menyesuaikan beg pakaian sendiri, atau penggantian alat ganti, tidak ada koper yang dikembalikan ke pusat pembaikan yang diperlukan, menjimatkan masa dan mengurangkan jejak karbon penghantaran.