Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Cincin

Gabo

Cincin Cincin Gabo dirancang untuk mendorong orang untuk melihat kembali kehidupan yang suka bermain yang biasanya hilang ketika dewasa tiba. Pereka itu terinspirasi oleh kenangan memerhatikan anaknya bermain dengan kiub sihirnya yang berwarna-warni. Pengguna boleh bermain dengan gelang dengan memutar dua modul bebas. Dengan melakukan ini, set warna batu permata atau kedudukan modul dapat dipadankan atau tidak sepadan. Selain aspek suka bermain, pengguna mempunyai pilihan untuk memakai cincin yang berbeza setiap hari.

Hiburan

Free Estonian

Hiburan Dalam karya seni yang unik ini, Olga Raag menggunakan surat khabar Estonia dari tahun ketika kereta itu mula dihasilkan pada tahun 1973. Surat khabar kuning di Perpustakaan Nasional difoto, dibersihkan, diselaraskan, dan diedit untuk digunakan pada projek ini. Hasil akhir dicetak pada bahan khas yang digunakan pada kereta, yang berlangsung selama 12 tahun, dan diperlukan 24 jam untuk digunakan. Estonia Percuma adalah kereta yang menarik perhatian, mengelilingi orang-orang dengan tenaga positif dan emosi nostalgia, masa kecil. Ini mengundang rasa ingin tahu dan pertunangan dari semua orang.

Kompleks Ekuestrian

Emerald

Kompleks Ekuestrian Gambar projek seni bina dan spatial holistik menyatukan keenam-enam bangunan yang menunjukkan identiti fungsi masing-masing. Fasad arena dan kandang yang diperluas diarahkan ke teras gabungan pentadbiran. Bangunan enam sisi sebagai kristal grid terletak di bingkai kayu seperti kalung. Segitiga dinding dihiasi dengan hamburan kaca sebagai perincian zamrud. Pembinaan putih melengkung menonjolkan pintu masuk utama. Grid fasad juga merupakan bagian dari ruang dalam, di mana persekitaran dirasakan melalui jaring telus. Bahagian dalaman meneruskan tema struktur kayu, menggunakan skala elemen hingga skala manusia yang lebih sebanding.

Orkestra Pembesar Suara

Sestetto

Orkestra Pembesar Suara Kumpulan penceramah orkestra yang bermain bersama seperti pemuzik sebenar. Sestetto adalah sistem audio berbilang saluran untuk memainkan trek instrumen individu dalam pembesar suara berasingan dari pelbagai teknologi dan bahan yang khusus untuk kotak suara tertentu, antara papan suara kayu konkrit tulen, bunyi kayu dan tanduk seramik. Perpaduan trek dan bahagian kembali menjadi fizikal di tempat mendengar, seperti dalam konsert sebenar. Sestetto adalah orkestra ruang dari muzik yang dirakam. Sestetto dihasilkan secara langsung oleh pereka bentuknya Stefano Ivan Scarascia dan Francesco Shyam Zonca.

Kafe

Perception

Kafe Kafe nuansa kayu hangat kecil ini terletak di sudut persimpangan jalan dalam persekitaran yang tenang. Zon persiapan terbuka terpusat menjadikan pengalaman barista yang bersih dan luas kepada pengunjung di mana-mana tempat duduk bar atau kerusi meja di kafe. Objek siling yang disebut "Shading tree" bermula dari bahagian belakang zon persiapan, dan ia meliputi zon pelanggan untuk menjadikan suasana kafe ini menjadi keseluruhan. Ia memberikan kesan spasial yang luar biasa kepada pengunjung dan juga menjadi medium bagi orang-orang yang ingin tersesat dengan rasa kopi.

Kerusi Taman Luaran Awam

Para

Kerusi Taman Luaran Awam Para adalah sekumpulan kerusi luar umum yang dirancang untuk memberikan fleksibiliti terkawal dalam persekitaran luar. Satu set kerusi yang mempunyai bentuk simetri yang unik dan benar-benar menyimpang dari keseimbangan visual reka bentuk kerusi konvensional yang diinspirasikan daripada bentuk gergaji yang sederhana, set kerusi luaran ini berani, moden dan menyambut interaksi. Kedua-duanya dengan bahagian bawah berwajaran berat, Para A menyokong putaran 360 di sekitar pangkalannya, dan Para B menyokong pembalikan arah dua arah.